ريـــكي . هیپنوتیزم . انـــرژی درمـانـــی . مــديتـيـشــن

مـنـــوي اصـــلي

مــطالب اصـــلي ســـايت

آرشــــيو مـــــطالب

لينـــكــهــاي عـــــزيـزان

آلبــــوم تصاويـــر شخصـــي

امــــکــانــــات


طــب تبتـی

 تاریخچه طب سنتی چین 2

طب سنتی ملیت تبت بحش مهمی از تشکیلات طب و داروی سنتی چین و طب سنتی اقلیت های ملی است که ملیت تبت قسمت عمده آن محسوب می شود و در روند درمانی درازمدت خلق شده و توسعه یافته است و بطورعمده در مناطق تبتی نشین رواج دارد. این مناطق عبارت است از: ناحیه خودمختار تبت ، استان های چینگ های ، سی چوان و گان سو؛ در کشورهای هند ، نپال و مناطق دیگر آسیای جنوبی نیز طب سنتی ملت تبت رایج است.

طب ملیت تبت در فلات چینگ های و تبت شکل گرفته است و دارای ویژگی های چشمگیر ملیتی ، اجتماعی و طبیعی می باشد. فلات چینگ های -- تبت از مناطق سرد سیر می باشد و ارتباط آن با خارج بسیار کم است. از اینرو، طب سنتی تبتی در درازمدت خصوصیات ذاتی خود را حفظ کرده است. برای نمونه انواع حیوانات و نباتات در فلات چینگ های -- تبت نسبتا کم است و به این سبب داروهای سنتی ملیت تبت اکثرا از حیوانات و نباتات ضد سرما که در محیط کوهستانی با اکسیژن کم می روید ، تهیه می شود.

در تبت ، بدلیل آنکه اندیشه مذهبی بودا در زمینه های مختلف اجتماعی نفوذ کرده و به نیروی قدرتمند روحی تبدیل شده است ، طب سنتی تبتی نیز از زمان بنیادگذاری دارای رنگ مذهبی بودای تبتی بوده است.

تئوری اساسی طب سنتی ملیت تبت طب سنتی تبتی در جریان تولید و یک فرایند درازمدت ، به یک سیستم نظری خاص تبدیل شده است.

 تئوری درباره " سه عامل "

تئوری طب سنتی تبتی بر آن است که در درون بدن انسان سه عامل بزرگ " لون " ، " چی بائو " و " په گین" ، هفت پایه مادی خوراک مرغوب ، خون ، گوشت ، چربی ، استخوان ، مغز استخوان ، عصاره و ادرار، مدفوع و عرق وجود دارد. سه عامل بزرگ تغییرات هفت پایه مادی و سه خاصیت مذکور را شکل می دهد. تحت شرایط فیزیولوژی معمولی ، سه عامل فوق بر یکدیگر متکی و عامل یکدیگر بوده و همآهنگی و تعادل متقابل را حفظ کرده اند. زمانی که هر یکی از این سه عامل و یا چند عامل به هر دلیلی دچار اختلال شود ، بیماری های " لون " ، " چی با " و " په گین " رخ خواهد داد و برای درمان آنها به تعدیل و تنظیم سه عامل مهم است.

برايه مشاهده به ادامه مطلب مراجعه گردد... 


ادامـــه مـــطلب ...
نويسنده: هــــومـان بـابـایـان تاريخ: پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:متافیزیک,طب آیورودا,طــب تبتـی ,پاكسازي ميدان انرژي, متافیزیک چیست,11 علت افسردگي,چگونه افکار منفی را دور بریزیم؟,افكار منفي,افكار,منفي,دفع سموم رواني, آموزش,آروماتراپی, نشانه های کلی خلسه,فوائد و کاربردهای خلسه, تفاوت خلسه های هیپنوتیزمی, انواع خلسه,تعريـــــف خلســـــــه,تمرين,سنــــگ درماني,آشنايي با TM,مــــغــناطیــــس درمــــانی,رايحه درماني,ريكي,هيپنوتيزم,انرژي درماني,هاله ها,7چاكراها,مديتيشن,تمركز,سنگ شناسی, متافیریک,فلزات شفابخش,حس کردن انرژی ,تمرینات انرژی درمانی,طب سنتي,پاكسازي سنگها,ماه تولد,آرامش,پيشگيري,درمان,فعال سازي چشم سوم ,ان ال پي , NLP,عود,استرس,طب سوزني,نفس كشيدن,عرفــــان چنـــد ضلعـــی,نقش خداوند در رستگاری انسان از دیدگاه علامه طباطبایی,مشترکات عرفانی ادیان الهی,مشترکات ادیان آسمانی در حوزه عقاید,رابطه انسان و خدا در ادیان توحیدی,خــــواص درمانــــي,كف بيني,تجسم , خلاق ,اعتمادبه نفس,تندرستي,ثروت,موفقيت,كسب انرژي از درخت,آرامش درماني,پاكسازي كريستال,پاكسازي با آب,آرامش متعالي,انرژي منفي, روش درماني هرم,انرژي ناموفق,ســـنگـــها ,بــر حســـــب نــام بيـــماري, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مـــديــر وبســـايت

سلام دوست عزيز هميشه عاشق باش

نويسنــــدگان

خــــــــواص دارويــــــي گياهـــــــــــان

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
===============
=====
=====
=====
=====
=====
=====
جـــســتجـــوي مطالــــب

تبـــادل لينـــــــك هوشمنــــد
تبــلــيـــغــات دوســــــتــان